9 juni 2007

Het laatste trimester

Het einde begint te naderen. Mijn laatste trimester is ingezet en vandaag heb ik in theorie nog 98 dagen voor de boeg.
Maw: half september sluipt dichter en dichter en dat gaat net iets rapper dan ik had verwacht.

We moeten ook nog enkele belangrijke zaakjes regelen ...
Allereerst: welke naam gaan we dat kleintje geven? Dat is en blijft voorlopig het grootste vraagteken.
Het geboortekaartje en de doopsuikertjes moeten ook nog gekozen worden en de geboortelijst moet ook nog 'officieel' in de winkel geraken.

Gelukkig is de living al volledig geschilderd. De wieg en commodekast mogen dan overkomen en in orde gezet worden.
De toekomstige babykamer werd vorig jaar pas geschilderd maar moet nog volledig ingericht worden. (Lees: uitgemest en babytoegankelijk ;-))

En verder? Baja dat gaat hé :-)
Begin deze week de eerste harde buiken gehad. Oorzaak: een beetje te laat vanop het werk vertrokken en moeten doorstappen om de trein te halen ...
En van donderdag op vrijdag een heel langdurige kramp in de onderbuik gehad. Voor alle zekerheid maar naar de dokter geweest.
Alles is in orde, ook nog eens naar het hartje geluisterd maar mijn lichaam is zich stilletjesaan aan het voorbereiden op de komende bevalling.
Dat wetende moet ik dus in de toekomst naar de signalen van mijn lichaam luisteren en het kalmpjes aan doen wanneer nodig.

Ahja, zolang het dat maar is en we weten waarvoor we dit allemaal doorstaan hé :-)

5 opmerkingen:

NIENTJE zei

Het begint idd serieus te korten, en ik vind dat het ook snel is gegaan...en ik verlang echt naar die kleine spruit van jullie.
Maar dat hij nu nog maar even blijft zitten he...nog goed groeien en de mama ambeteren (grapje)
Ja nog 3 maanden, tis niet lang meer...
De naam... kan altijd ideetjes geven maar das dan ook al...jullie zullen wel plots op een naam vallen die jullie allebei hemels in de oren klinkt en helemaal past bij dat jongetje in je buik.

Frederike zei

en voor die inrichting van de kinderkamer stel ik mij kandidaat... :p Als je bvb iets op de muren wil schilderen...

Ik kan ook al niet wachten tot die kleine er is! En tot hij kennismaakt met z'n ambetante tante! :D

De familie B-P zei

Fredi, verras ons maar met iets!
Ik ben wel al van plan om die Nemodoeken (die die in veurne in de badkamer hingen) aan de muur te hangen. Gewoon ook kwestie van een soort isolatie te hebben van de buitenmuur. Kheb ook nog zo ene van bumba.
Anders heb ik nog zwart-wit foto's van kindergezichtjes van een oude fisherprice kalender. Kzou die evt. ook op 1 of andere manier willen ophangen...

Frederike zei

jamaar, verrassen! als ik dan met iets afkom waar ik veel werk aan heb gehad, en ge vindt het nie schoon... maar als je bvb. een reuzengrote bumba of één of ander beest in de kamer wil laten schilderen, ben ik vrijwilliger. U vraagt, ik doe (maar dan wel pas in augustus :s)

De familie B-P zei

No problemo, tenzij dat ie vroeger komt maar kdenk het niet ;-)
We spreken mekaar nog :-D