7 februari 2008

Patatjes

Vorige week had Linus het wat moeilijk met zichzelf.
Overdrijven in zijn huilen, roepen, lachen, ... zeuren, hangerig zijn, ...
Zijn flesjes met moeite leeg drinken en protest bij zijn patatjes ...

Ondertussen lukt het drinken al weer beter. De flesjes worden sinds kort weer leeggedronken.

Maar .... in de crèche wil Linus dus geen patatjes eten. Enkele hapjes en daarna luid protest.
Van zijn flesje drinkt hij dan wel weer.
Hier thuis is het eigenlijk niet veel beter. Zijn eerste papjes gingen er vlotter in ...

Toch blijven we aanbieden maar niets forceren. 10 hapjes ok, zijn het er maar 3 is het ook goed.

Zijn overdrijven is al ferm geminderd. Waarschijnlijk moest ons kleine ventje terug een fase door van een kleine terugval om dan ineens een grote stap voorwaarts te doen.
Nu uitkijken wat Linus heeft bijgeleerd!
Het boek: "Oei, ik groei" is trouwens een goede 'handleiding'. Een aanrader voor wie een beetje wil begrijpen wat je kleintje doormaakt of probeert duidelijk te maken.

2 opmerkingen:

fozke zei

Bij Amelie heeft dat heel lang geduurd vooraleer ze papjes wou eten (ok ik moet eerlijk zijn, ze heeft dat nooit goed gegeten, maar ik wil je niet totaal ontmoedigen ;)) Ik wens je hierin dan ook veel succes, want bij momenten had ik het daar toch erg moeilijk mee. Amelie is nog steeds een moeilijk eterke, maar ze is eigenlijk pas beter beginnen te eten van het moment dat ze zelf mocht eten. Wij zijn dus daar heel snel op overgeschakeld (rapley)

Gelukkig maakt zijn lief gezichtje dat allemaal goed he :)

De familie B-P zei

We boeken vooruitgang ;-)
(zie nieuw bericht)