3 maart 2007

Nieuw doel bereikt


Vandaag hebben we de kaap van 12 weken bereikt. In theorie zijn de "delicaatste" weken voorbij.
We mogen dus even 'oef' zeggen!

En nu maar hopen dat de vermoeidheid mindert. Volgens ervaringsdeskundigen zou nu de leuktste tijd moeten aanbreken. Het buikje dat groeit, de eerste keer de baby voelen, nog zelf je schoenen kunnen toedoen, ... en vooral: je zou energie voor 2 hebben.

Vandaag de eerste praktische aankopen gedaan. Bavetten of voor de niet-westvlaming: slabbetjes.
Het was fabrieksverkoop bij De Witte Lietaer en aangezien ik opgegroeid ben met DWL-stuff kan ik niet anders dan de traditie verder te zetten. De slabbetjes zijn eigenlijk niet echt "tjes" te noemen. Het zijn redelijk grote. Wat goed uitkomt natuurlijk want zo komt er minder op baby terecht wat maakt minder op de kleertjes en dat maakt dan weer minder was :-)

Volgende week is er dan een 2e-hands babybeurs en daar gaan we ook eens neuzen.

De volgende stap worden dan aangepaste kleren voor de mama. Voorlopig kan ik nog in mijn gewone kleren. Meestal voor de broeken met de knoop open maar dat ziet toch geen mens want ik draag er toch altijd iets boven.
Bijkomend voordeel van het groeiende buikje is dat ik mijn al aanwezige buik(je) niet meer hoef in te trekken (jeuj). Ik kan die nu lekker laten uitsteken en in de toekomst er zeker mee lopen pronken ;-)

4 opmerkingen:

NIENTJE zei

Die bavetten die grote zijn goed hoor! Ik heb er hier ook van jullie gekregen, en ook nog van vroeger en dat zijn de BESTE he!
Als Anaïs kleiner was had ik wel nog van die kleinere omdat ze dan zoveel kwijlde...dat was dan wel handiger die kleintjes, want die grote waren dan precies een deken, haha...
Ja de kaap is bereikt...en moest je een oude broek hebben...geen al te nieuwe "voor als het zo mislukken" wil ik wel eens proberen om een zwangerschapsiets in elkaar te steken...zonder beloftes dat ik erin slaag he dan...
Groetjes!

Anoniem zei

laat het genieten beginnen!!!!

(ik ga niet vertellen dat ik ziek ben geweest tot week 20 ongeveer ;-))
maar het is het allemaal dubbel en dik waard!!!

geniet,geniet,geniet!!!!!!

fozke zei

jeei geniet! En inderdaad, pronken met dat buikje!

Tucana's Dream zei

oh die slabben heb ik hier ook ik vind die reuzemakkelijk en reuzegoed!!!