7 april 2007

Heel alleen

Dit weekend ben ik weer eventjes alleen. Het ventje is naar een 'lanparty'... Hij liever dan ik alleszins. Een bende mannen (met hier een daar een vrouw/meisje) die hele dagen voor hun pcscherm hangen en gamen. Een paar uurkes slaap per dag en vettige kost.
Als ze zich maar amuseren zeker ...

En dan .... onze verstopte wc ... Het is nu al een goeie week dat we misérie hebben. Hij loopt niet goed door en daarmee dachten we dat hij ergens verstopt zat. Onstopper ingedaan .... geen resultaat.
Vanalles geprobeerd tot zelfs gewone dreft en emmers warm water toe ... Niets behalve een heel propere wc. Voor eventjes.

Gisterenavond zijn dan de mannen van de ontstoppingsdienst langs geweest.
Onze wc werd erafgehaald en wat blijkt ... We hebben 'ergens' een septische put.
"Goh madamke, ge weet em soms nie zitten?"
"Oeie, nee" (wist ik veel dat we er zelfs 1 hadden en mijne wederhelft natuurlijk juist vertrokken)
De schoonzoon van de huisbaas opgebeld. Blijken die op verlof te zijn in Turkije. Oepsie ... maar ergens zou die put moeten zitten ja .... Waar? Mhm, ergens in de tuin.
Ondertussen blijkt dus dat die put waarschijnlijk 'barstens' vol zit. (jukkie)

*Ping* de overbuur weet het misschien. Even vragen.
Potdorie, weet hem ook niet precies zitten maar wist ons wel te zeggen dat hij waarschijnlijk in al die jaren nog nooit geledigd is geweest.
*oink*
De overbuur heeft het telefoonnummer van de huisbaas (woont nu in het rusthuis). Enkele keren geprobeerd maar neemt niet op.

Tjah, meer kunnen de ontstoppingsmannen niet doen tot we weten waar die put zit.
Gelukkig zijn het heel vriendelijke mensen en wijzen me erop dat de kosten voor de huisbaas zullen zijn aangezien wij, in nog geen jaar tijd, niet kunnen zorgen voor een volle put ...
(blijkbaar zou die zelfs moeten geledigd zijn geweest voor we in het huis kwamen, dus...)

Soit, voor de komende dagen zal het nog wel lukken. Zondag ben ik toch bijna een hele dag op Paasvisite en hopelijk weten we tegen dinsdag waar de put zit.
Dan die mannen terugbellen zodat die kan geledigd worden.

Misérie misérie!!
Gelukkig is er nog mijn kleine Ghandi-kat voor het gezelschap.
Oja, met buikbaby gaat het ook goed hoor. Door al die commotie zou ik het bijna vergeten.
Buik zet beetje bij beetje uit en ik denk dat ik, heel misschien, baby al gevoeld heb :-)

2 opmerkingen:

Tucana's Dream zei

LOL, best grappig...
hier in een appartementsblok, dus wij moeten (nog) niet naar septische putten zien :D dat regelen die van helemaal beneden wel... haha!

leuk dat je baby al voelde sjotten...
de eerste schopjes zijn zo hele kleine zachte plopjes... binnen enkele weken zal je het wel beter voelen *grijnzende smilie*

NIENTJE zei

Ja hier ook nog geen last van septische putten...dat komt nog wel...Maar leuk is anders natuurlijk...

Ja zoals tucana zegt zal je die echte bewegingen wel rap gaan voelen...geniet maar van die plopjes nu! Toch zalig zo'n leventje in je buik he! Daar kijk ik toch ook opnieuw naar uit...
En ik ben ook heel benieuwd wat het zal zijn!! Superspannend!
Groetjes, je schoonzusje!